1 november 2014

Alla helgons dag

Jag gillar gröt och äter det gärna till frukost under kalla delarna av vinterhalvåret. För att inte tröttna på gröt brukar jag försöka att variera den med olika gryner och/eller smaker, toppingar osv. 

Dagens gröt blev en värmande hirs- och quinoagröt med en god smak av torkade tranbär toppat med strimlat fikon. Enkelt men gott.

2 port: Börja med att koka 1 dl hirsflingor, 1 dl quinoaflingor, 1 nypa salt och 4 dl vatten på medelvärme under omrörning i ca 5 min. Rör ner 2 msk torkade tranbär och ½ msk kokosmjöl. Lägg upp gröten i två skålar. Toppa varje gröt med 1 strimlat fikon och servera med växtmjölk.
Glutenfritt. Mjölkfritt. Sojafritt. Vegan.
Recept från nLife.
Idag tänkte jag besöka mina morföräldrars grav för att lägga en krans och tända ljus. Sedan tänkte jag även besöka kyrkan och tända ljus för pappa då han är spridd i en annan minneslund. Jag hoppas att ni får en fin lördag. Ta hand om er. Kram.

1 kommentar: