17 september 2014

Green Creamy Smoothie

Har du bananer i frysen samt spenat och en avokado som börjar se ledsna ut? Då kanske den här smoothien kan vara något!? Den är härligt krämig med smak av vanilj, en anar inte att den innehåller spenat om en ser till smaken. Avokadon bidrar med sin krämighet och sin vackra färg.

Önskar er en fortsatt fin septemberdag. Ta hand om er. Kram.
Lägg 1 fryst, skivad banan, ca ½ påse bladspenat á 70 g, 1½ msk ärtprotein, 1 tsk vaniljpulver, 1 urgröpt stor, mogen avokado, 1 dl kokosvatten och 2 dl växtdryck (t.ex. havre) i en mixer. Mixa ihop till en slät massa. Häll upp i glas och avnjut!
Glutenfritt (Välj t.ex. risdryck). Mjölkfritt. Nötfritt. Sojafritt. Vegan.
Pris/portion: Ca 15 kr (baserat på ekologiska råvaror)

2 kommentarer:

  1. Hej Molly!

    Jag hittade din blogg häromdagen och varit in flera gånger sedan dess. Fantastiskt fina bilder och härliga recept som jag kommer att prova.

    En stor kram från en ny läsare i Dalarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! :)
      Tack för din kommentar! Vad glad jag blir av att höra att du gillar min blogg :) Det gjorde min dag. Tack :)

      Önskar dig en fin fredag samt helg.
      Stor kram till dig.

      Radera