25 maj 2014

Mors dag 2014

2 våfflor
Blanda ihop 1 1/4 dl fullkorns dinkelmjöl, 1½ msk kakaopulver, 2 krm vaniljpulver, 20 g hackad mörk choklad, 1 tsk kokossocker, ½ msk sojamjöl, 1 nypa salt och 1 tsk bakpulver i en skål.

Vispa ihop 1½ dl växtmjölk och 1 msk rapsolja i en annan skål. Rör därefter ner mjölkblandningen i mjölblandningen. Rör ihop snabbt till en slät smet. Hetta upp ett våffeljärn och grädda våfflor. Servera med valfria tillbehör.
Mjölkfritt. Vegan. Äggfritt.
Jag hade tänkt blogga tidigare idag, men så kom det annat viktigt emellan. Jag hoppas att ni har haft en bra dag!? Här startade dagen med en härlig frukost bestående av persikopannkakor och chokladvåfflor med tillbehör.

Våfflorna gick i lite samma anda som chokladpannkakorna som sedan tidigare finns publicerade på bloggen. Fast jag måste säga att jag tycker att våfflorna var snäppet godare. De hade mer smak av sådär lite bitter choklad, vilket jag gillar.

Persikopannkakorna var veganska amerikanska pannkakor med fint hackad persika, vanilj och pumpafrön i smeten. Önskar er en god natt samt en fin start på den kommande veckan. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar