25 mars 2014

Vid sidan av: Marinerad lök

1 skål: Lägg 1 tunt strimlad stor rödlök och ½ sköljd och tunt strimlad purjolök i en skål. Blanda löken med 2 nypor flingsalt och låt stå ca 5 min. Rör ihop 1 msk agavesirap och pressad lime och häll det över löken och låt marinera i minst 15 min. Servera som tillbehör till maten.
Glutenfritt. Mjölkfritt. Vegan.

Jag försöker förmå mig att öppna en bok som inte är tjock i sig, men innehållet är desto tyngre, så istället för det har jag ägnat mig åt att städa, besöka frissan och njuta av solen och denna vackra marsdag.

Ni som har varit med ett tag här på bloggen vet kanske att jag emellanåt tipsar om sidosallader. Nu är det ett tag sedan det blev någon sidosallad publicerad och det får jag skylla på tidsbrist och mörker, men nu är det vår och förutsättningarna att fota är bättre så nu ska jag försöka att börja med det igen.

Den här gången blir det snabbmarinerad lök som passar bra som tillbehör till det mesta såsom det grillade som det kanske börjar bli dags med snart?! Inspiration har jag fått från Renée Voltaires kokbok Salig blandning.

Nej, nu ska jag ta mig i kragen och öppna boken! Önskar er en fortsatt fin tisdag. Ta hand om er! Kram M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar