3 april 2013

Kärlekens dag

Kom inte på någon bättre rubrik och så föll det sig så bra att det visst är "kärlekens dag" denna onsdag.

Just nu är det otroligt mycket i mitt liv. Jag misstänkte att den nya kursen skulle vara krävande, men inte så krävande som den visade sig att vara. Det kommer bli lite mer sporadiskt bloggande ett tag nu, tills jag har kommit in i de nya rutinerna.

Jag får passa på att tipsa om en god och enkel pudding som är både god som mellanmål eller som en del av en frukost. Tänk bara på att den måste göras någon timma innan den ska ätas, så ska den vara till frukost kan den göras kvällen innan.

Dags för mig att ta itu med alla måsten. Jag hoppas att ni får en fin onsdag samt fortsatt vecka. Ta hand om er!

1-2 port: Mixa 2 msk chiafrön till ett mjöl (i en elektrisk kaffekvarn). Lägg chiamjölet i en mixer tillsammans med 2 dl mandelmjölk (alt. vatten), 1 dl blåbär, ca 2 msk (rått) kakaopulver och 2 urkärnade (medjool)dadlar. Mixa ihop till en slät blandning. Lägg upp i en skål och ställ in i kylen i minst 1 timma så att blandningen hinner svälla. Ta ut och servera med valfria tillbehör.

Ytterligare recept med chiafrön:

2 kommentarer:

  1. Låter som en mycket god pudding! Lycka till med den nya kursen. Ha en fin onsdag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är god ;)
      tack söta, det kan verkligen behövas :)
      Hoppas att att du får en fin dag samt helg :) kram!

      Radera