10 mars 2013

Lovechock

Lovechock är ett nytt chokladmärke som jag har gått och fått som en favorit. Chokladen är ekologisk, raw food som sötats med torkad kokosblomnektar. Kakaoinnehållet ligger på minst ca 80 %.

Den första smaken jag köpte var Mandel/Fikon och efter det var jag fast. Andra gången jag besökte min hälsokostbutik så hade de tagit in Mullbär/Vanilj som jag såklart också ville testa.

Det brukar vara svårt att få tag på nyheter där jag bor, men nu verkar de ha fattat galoppen och tar in allt mellan himmel och jord, så till min stora glädje hade de tagit in ytterligare tre sorter (Goji/Apelsin, Pure/Nibs samt Ananas/Inkabär) när jag besökte de senast.

Jag har testat alla utom "Pure nibs" och jag gillar de alla, men Mandel/Fikon och Goji/Apelsin är nog ändå de som jag gillar bäst.

Har ni testat? Vad tycker ni? Eller ni kanske har någon annan chokladfavorit? Om vilken är det?

3 kommentarer:

  1. Jag har inte sett detta chokladmärket, men det låter gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är rätt nytt i Sverige. Verkar som att det har funnits i Tyskland och Nederländerna i några år.

      Det är gott, så testa om du får möjligheten. Jag har sett att Råvarubutiken har den inne :)
      God fortsättning på kvällen :)

      Radera
  2. Jag har bara smakat den med mandel och fikon, men det går ju att ändra på! :)
    Maria Lang-filmen var underbar för en Lang-älskare i synnerhet. Jag tänkte först att den dåliga recensionen berodde på att han inte läst eller uppskattat Lang och det på nåt sätt gjorde filmen mindre intressant, men min sambo sa sedan att han som recenserade är okänd för att vara hård och oresonabel, så kanske den inte är så dålig som en 1a för icke-Langs-fans heller. Hoppas att du gillar i vilket fall om du ser den :)
    Jag glömde att svara angående groddbröd. Jag har inte testat baka det själv, men det vore kul att prova nångång!
    Hoppas ni har solsken också där du är! Fortfarande kallt här, men underbart med sol =)

    SvaraRadera