30 maj 2012

Yogaris

Till min stora lycka hade min affär tagit in faitrade ananas som dessutom hade ett bra pris. När jag höll på att skära upp ananasen till morgonens frukost kom jag att tänka på en god risblandning som jag gjorde förra sommaren.

Receptet på denna blandning tror jag att jag fann i en gammal (tidningen) SOLO från runt 2006 och det var skapat av hon som driver Curlyfood (Om jag inte är helt fel ute så är det hon som är aktuell med en kokbok med yogamat?!?).

Blandningen är väl värd att testa och har en härlig sötma från den färska frukten. Om du gör en stor sats och får över till nästa dag så blir det mer smak dagen efter eftersom smakerna har hunnit sätta till sig då.

Önskar er nu en underbar dag! Ta hand om er. Kram.

Yogaris - ca 2 port
  • 4 torkade fikon (blötlagda i en timme), därefter skärs de i bitar
  • 2 dl (rött) råris, sköljt
  • ½ ananas, i bitar
  • 1 mango, i bitar
  • 1 papaya, i bitar
  • ½ dl  kokosflingor, torrostade i stekpanna
  • 1 nypa havssalt
Koka riset i 6 dl vatten. Lägg frukten i en skål. Blanda med frukten. Tillsätt ris och salt. Låt stå en stund så att smakerna gifter sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar