14 mars 2012

Müsligröt

Jag håller, som sagt, på med en rensning i skåpen här hemma. Just nu är jag inne på att göra slut på den müsli som jag har hemma. 

Det finns mycket du kan göra med müsli, t ex ha det i brödbak,"Alpmüsli", scones eller som nedan i gröten. Man kan ta vilken sorts müsli som helst, så är du glutenintolerant kan du t ex ta en glutenfri müsli + rent havregryn i receptet nedan.

Müsligröt är både gott, snabblagat och inbjuder till variation i och med att du kan ta olika sorters müsli, torkad frukt och nötter mellan gångerna. Personligen tycker jag att den blir godast om en nöt- och fruktmüsli används.

Idag är det en solig dag här så den tänkte jag försöka att njuta av mellan läsande och föreläsning.  Jag önskar er en bra dag! Kram!
2 port: Blanda 1 dl valfri müsli, 1 dl havregryn, 4 dl vatten, en nypa salt och ev. ½-1 dl torkad frukt i en kastrull. Låt gröten koka på svag värme i ca 5 min. Rör då och då. Servera med (vegetabilisk) mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar