29 februari 2012

"Sällsynta dagen"

God kväll! Hoppas att ni har haft en bra Skottdag!? Tänk att det är vår i morgon, i almanackan i alla fall :p Här har i och för sig våren börjat smyga sig på så smått med plusgrader och riktigt blask.

Det är rätt mycket just nu, men snart ska det bli lite lugnt igen. Jag tänkte att jag skulle tipsa om en god sidosallad. Receptinspiration fick jag ur "Food for thought: en matnyttig livsstilsbok + 150 recept ", en för övrigt läsvärd kokbok med inspirerande bilder och goda recept.

Jag tycker att salladen var riktigt god med sötma, lite nötig karaktär och så kokos. Jag har ju dille på kokos, så salladen passade mig perfekt :p Personligen tycker jag att salladen passar som tillbehör till det mesta och färgglad är den ju också, extra perfekt en töig och grå dag ;)

För en person: Blanda ihop 1 stor grovriven morot, 1 msk pumpafrön, 1 msk kokosflingor, ½ msk hampaolja, limejuice, en liten nypa flingsalt, lite agavesirap och 1 msk gula russin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar