11 januari 2012

Tacolasagne

God kväll i stugorna! Hoppas att allt är bra med er denna kväll och att dagen har varit bra!? Här har det uträttats en del ärenden och fixats lite här hemma. 

Dagar då det är lite ont om tid kan det vara gott att göra en lasagne, eller ännu bättre, att ha en bit lasagne från gårdagens middag i kylen som bara behöver värmas på. 

Den här tacolasagnen har en mustig smak med en touch av mexikanska kryddor. Den går snabbt att göra, är relativt billig (ännu billigare blir den om färsen ersätts med röda linser) och den smakar gott. Faller de flesta i smaken, stor som liten.
Fräs 1 hackad gul lök, 1 påse fryst, vegetarisk färs, 1 grovt riven morot och ca ½ påse tacokrydda i smör i en stekpanna. Blanda ev. i en liten burk keso.

Blanda ihop 2 msk chilisås, 2 dl grädde, ½ dl mjölk och 1 burk krossade tomater. Varva färsblandningen och tomatröran med ca 9 lasagneplattor i tre lager, strö över en påse ost. Grädda mitt i ugnen i ca 30 min tills lasagnen fått fin färg.

Mjölkfritt: Välj mjölkfria alternativ av smör, grädde, mjölk och ost.
Glutenfritt: Välj glutenfria lasagneplattor. Kolla så att tacokryddan inte innehåller gluten.

4 kommentarer:

  1. Så gott
    Om du vill så har du en award att hämta hos mig
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad gullig du är :) jag ska ta itu med den under dagen eller i morgon :) Ha en fortsatt bra dag! kram

      Radera
  2. Åå lasagne måste jag göra snart! Tycker oftast att den är godare dagen efter då den fått stå till sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, smakerna hinner liksom utvecklas över natten :) kram på dig

      Radera