10 december 2011

Keso á la Malta

Idag är det Nobeldagen, inte för att jag är bjuden (hade gärna velat vara det), men det är spännande att följa det hela på teven tycker jag.

Inte att förglömma är det även "Internationella djurrättsdagen" och "Mänskliga rättigheternas dag" idag.

I övrigt denna dag är det fortfarande väderkaos i min del av Sverige, så idag tänkte jag pyssla lite, se på någon bra film samt läsa en bok.

Morgonen startade med en god frukost med Keso á la Malta, nybakat bröd och goda pålägg. Keso á la Malta är enkel att svänga ihop och så smakar den gott, värd att testa. 

En lite lyxigare, och godare, variant är om du blandar i lite vispad grädde, det brukar jag göra som mellanmål när jag vill lyxa till det, dock är det mäktigt.

Nej, nu måste jag göra mig i ordning för att möta dagen. Ni får ha en underbar dag allihop! Kram!
2 port
  • 1 stor apelsin, i bitar 
  • ½ msk vaniljsocker
  • 1 liten burk (laktosfri) keso 4%
  •  hackade julnötter (mandel, valnöt & hasselnöt)
Blanda vaniljsockret med keson. Rör ner apelsinbitarna och de hackade nötterna (spara lite till garnering).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar